طرز تهیه نان سبزیجات

به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه نان سبزیجات

نان سبزیجات ، دستور پخت نان سبزیجات خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت نان سبزیجات خانگی

نان سبزیجات یکی دیگر از انواع نان های سنتی و خوشمزه ای است که هنوز هم طرفداران بی شماری دارد و در بسیاری از شهرها به صورت محلی و سنتی درست می شود و واقعا طعم و مزه آن عالی است.

شاید شما هم مثل من دوست دارید طرز تهیه انواع نان های سنتی و مدرن را یاد بگیرید و آن ها را به صورت خانگی درست کنید. در این صورت من امروز برای شما پخت نان سبزیجات را پیشنهاد می کنم و شما می توانید این نان خوشمزه را در صبحانه یا به عنوان عصرانه مقوی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه نان سبزیجات آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، مواد لازم و دستور تهیه نان سبزیجات را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این نان سبزیجات خوشمزه را درست کنید.در ادامه با دستور پخت نان سبزیجات با وب سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم نان سبزیجات
آرد نان (سبوس دار) 2 پیمانه
خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
شکر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره 2 قاشق غذاخوری
شیر گرم یک دوم پیمانه
گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای روی نان
ساقه پیازچه 3 الی 4 قاشق غذاخوری
گشنیز 1 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری به دمای محیط رسیده
تخم مرغ 1 عدد به دمای محیط رسیده
نمک و فلفل به مقدار کم
مراحل تهیه و پخت نان سبزیجات

1. برای شروع، ابتدا در یک ظرف آرد، خمیر مایه، شکر و نمک را خوب باهم مخلوط می کنیم. بعد گشنیز و جعفری خرد شده را به همراه کره آب شده به مواد بالا اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم.

2. سپس شیر گرم را کم کم به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاید. خمیر آماده شده را در جای گرم می گذاریم و صبر می کنیم تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

3. بعد از استراحت خمیر را به 6 یا 8 قسمت تقسیم کرده و بعد خمیر را به صورت چونه های بیضی شکل درمی آوریم و روی سینی فر که کف آن کاغذ آلومینیوم پهن شده، می چینیم.

4. بعد از چیدن همه خمیر ها روی سینی، با دست کمی روی نان را فشار می دهیم تا کمی پهن شود. سپس یک شکاف نه چندان عمیق از بالا به سمت پایین در وسط نان ها ایجاد می کنیم.

5. در انتها روی نان ها را می پوشانیم و 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها استراحت کند. فر را روی 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

6. حالا برای مواد میانی نان ها کره نرم شده را خوب با قاشق هم می زنیم تا یکدست شود. بعد تخم مرغ را در ظرف دیگری هم زده و نصف آن را به کره اضافه می کنیم. در آخر گشنیز و جعفری خرد شده، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و خوب مواد را هم می زنیم تا یکدست شود.

7. بعد از 20 دقیقه استراحت، از مواد آماده شده در وسط خمیرها را که کمی باز شده می ریزیم و روی نان ها را با نصفه دیگر تخم مرغ رومال می کنیم وسینی نان را به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا پخته شود. امیدواریم از خوردن این نان سبزیجات خوشمزه و عالی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8909-name-sabzijat/





:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه نان , نان سبزیجات ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 دی 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی